Journal of business and media psychology
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Ausgabe 2013-1
Arbeitspsychologie

Ausgebrannte Studierende: Burnout-Gefährdung nach dem Bologna-Prozess

von Simon Pfleging, Claudia Gerhardt


Sowohl in der medialen Öffentlichkeit als auch in fachlichen Diskussionen hat das Phänomen „“ seinen festen Platz Selbst von einem „Volksleiden“ ist in Publikumsmedien die Rede, und auch Studierende geraten nach der Bologna-Reform vermehrt in den Blick der Stressforschung Ziel der im Folgenden vorgestellten Studie ist es zu prüfen, ob heutige Studierende burnoutgefährdet sind und welche Bedingungen hierfür ggf ausgemacht werden können Hierzu wurde eine... } weiterlesen

Ausgabe 2019-1
Medienpsychologie, Organisationspsychologie

Seriously?! Prevalence and motives of using emojis in job-related communication and their effect on perceived executive characteristics

von Wera Aretz, Katja Mierke


Digitalized communication has provoked significant changes in human interaction culture, affecting private as well as work-related settings Often, emojis or emoticons are used to enrich and disambiguate written messages The aim of the present experiment was to investigate prevalence and motives of using emojis or emoticons in job-related written messages, as well as their potential effects on impression formation Participants read an e-mail presumably written by a male... } weiterlesen

Ausgabe 2024-1
Sozialpsychologie

Neglecting Negligence? The Role of Outcome Bias and Negligence on Moral Luck

von Claudia Gerhardt, Niklas Fritsche


The study examines the influences of outcome bias and negligence on moral judgments within the framework of moral luck Through a conceptual replication using a novel vignette and a between-subjects design, this research explores how different outcomes and levels of perceived negligence affect judgments of punishment, blame, and wrongness The study engaged 363 participants, manipulating outcome and negligence variables to assess their impact on moral evaluations The... } weiterlesen


© 2019 Journal of Business and Media Psychology | ISSN 2191-5814 | https://doi.org/10.53189/2191-5814_JBMP
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