Aggregated data have been used in human resource management to reduce a number of data into small pieces of information Their use is aimed at supporting decision-making However, less is known about the impact of aggregated data on person perception, which is decisive in, for instance, recruitment With reference to warranting theory (Walther & Parks, 2002), we assume that aggregated data in the form of different indices on a business networking site have the power to... } weiterlesen
Diese Studie beschreibt, wie die affektive Einstellungskomponente auf legale Weise unterbewusst durch beiläufige Stimuli beeinflusst werden kann, um in gesättigten Märkten eine strategische Differenzierung zu erreichen und damit die Kaufwahrscheinlichkeit eines beworbenen Produkts zu erhöhen Probanden sahen einen kurzen Film aus emotionalen Bildern während ihnen ein Stimulus außerhalb ihres Aufmerksamkeitsfokus präsentiert wurde Dadurch sollten die Auswirkungen... } weiterlesen
The study examines the influences of outcome bias and negligence on moral judgments within the framework of moral luck Through a conceptual replication using a novel vignette and a between-subjects design, this research explores how different outcomes and levels of perceived negligence affect judgments of punishment, blame, and wrongness The study engaged 363 participants, manipulating outcome and negligence variables to assess their impact on moral evaluations The... } weiterlesen